När är gränsen överskriden?

Jobbet idag gick inte så där jättebra som man hade önskat. Eller det började bra, ett bra som övergick i frustration när en människa inte dyker upp när hans pass börjar. Ringer en, två, tre, fyra, hundra gånger både hem och till mobilen utan att få tag på han. Ordet matt känns ganska uttjatat vid det här laget när man pratar om helgjobbare, men har inget bättre ord för tillfället. Jo kanske, förbannad?
Sen när vi tror att vi rett ut det med att vara en kort, lägger våra kortläsare till kontokorten ner. Bingo, när vi säljer som mest. Varken jag eller Jessica vet hur man löser det så känner oss ganska hjälplösa. Ringer Olof, våran distriktschef, som för dagen var och åkte skidor i Åre. Vilken tur att jag prickar in just då. Han vet inte heller hur man gör på datorn men får ett nummer som Jessica ringer. Får tag på en nisse som hjälper oss! Finally. Efter ett jävla tag har vi läget under kontroll igen.

Klar för kvällen i alla fall. Tror jag. Det här med kläder är inte lätt, öppnar garderoben och har kläder i överflöd med aldrig något att ha på sig när man ska ut. Har för tillfället min tubklänning som för dagen får vara en kjol och en silkig topp under. Hungrig är jag också. Maria och Sofie är påväg hit. Blir finmiddag, donken och cider. Lyxa till det lite såhär på lördagkvällen.

Trevlig lördag på er!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0