Don´t drink and drive

Varit på föreläsning idag som Vägverket ordnat i sammarbete med Don´t drink and drive. Hur bra som helst och väldigt intressant. Något som alla borde få chansen att lyssna på.

En bekant till mig, som var dagbarn hos min mamma i unga dar, var en av dom som föreläste. Han berättade om dagen som förändrande hans liv och hur hans liv ser ut idag. Nyårsnatten 2003 slutade med en bilfärd in i en vägg, en vägg som tillhör lägenheten bredvid min, med bilen klämd runt hörnet där Andreas är den som tar emot väggen med sin kropp. Gripande att höra och se bilderna.
Tillsammans med Andreas var det en pappa som berätta om hans sons bilolycka 2008 där färden slutar med ett antal voltningar och Markus flyger ur bilen och landar på järnvägen där ett tåg är påväg. Han överlever. Insåg att jag vet vem sonen är och att jag pendlade med honom till gymnasiet, och att han är en från, vad vi kallar dom på max, Björboligan.
Polis är också med och pratar.
Så alla ni Borlängebor som vill lyssna så är tisdag 9/11 kl.18.30 att komma ihåg. Då har Andreas föreläsning i Aulan på Maserskolan.

Andreas hemsida och Vägverket där man kan läsa om några som drabbats, däribland Andreas. Gripande.

Alkohol och bil. Aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0