Höst!

8 grader ute idag, och ja hösten är verkligen här! Jag fryser dagarna igenom. Dags att ta på sig en till tröja under jobbskjortan nu tror jag.
Jobbet gick fin fint idag, varorna kom tidigt och allt flöt på riktigt bra. Om mannu räknar bort drivefan som är dum i huvudet! "Inom dom närmaste veckorna kommer den nya driven till er" Ja det får vi verkligen hoppas.

Premiärade med mina nya höststövlar idag, än så länge är jag nöjd med dom.

Hösten har gjort mig tröttare än tröttast igen. Har precis vakna efter att jag tydligen har somnat i soffan. Vaknade och insåg att jag måste köra igång diskmaskinen, dammsuga och åka och tanka upp bilen igen eftersom päronen kommer hem ikväll och jag måste lämna tillbaka bilen.

Fredagen den 26:e ska jag fixa håret. Känns som en evighet dit. En positiv sak med att det är kallt ute, oversize mössan gömmer perfekt min redan enorma utväxt. Tur att jag har pengar över nu så att jag har råd att fixa håret ofta, närmare bestämt var 5:e vecka. Den här gången blir det dock 7 veckor emellan. Ja mitt hår växer som ogräs! 

Har ju slutat med hästar, sålt min älskling, och det är galet vad pengar man spar. Ganska logiskt att jag spar pengar nu eftersom ridsport är en av de dyraste sporterna att utöva, men såhär mycket pengar. Det är skönt samtidig som jag har en konstig skuldkänsla över att jag har pengar kvar på kontot inför varje ny lön och att jag nu kan unna mig saker. Hur länge ska man behöva känna så egentligen?

//

Kommentarer
Postat av: Anna

man behöver aaaaldrig ha dåligt samvete

2008-09-16 @ 08:27:59
URL: http://dagensanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0