Travels and scares people.

Lugna gatan på jobbet idag. Grymt segt att vara där när dagen går hem och kvällen kommer in och man har fyra timmar kvar. 11.30-20, ett pass inte många hoppar av glädje att ha. Fick dock gå hem tidigare, lite överflödig när hela kvällsligan har varit på rast innan klockan slagit sju. Då gott folk är det lungt! För lungt.

Har ägnat en stund inne på Kilroytravels och kollat resor. Thailand, Sydafrika, Malaysia..jag vill åka. Det är i sydafrika schimpanserna finns, nu vet även Lövet det och hon blev lite nyfiken på det.
Ut och resa, samla på sig erfarenheter, se världen, få nya ärr. Jag har Ängelholms-ärret på benet, Göteborgs-ärr på båda fötterna och Thailands-ärret på bröstet. Onödigt vetande kanske men jag har fina minnen från dom alla tre och dom kommer alltid vara med mig. Namnen kommer från där dom blev till, logiskt.
Men resa var det ja, Sverige och hemma står ju alltid kvar. Tiden får utvisa om det blir något. Sjukt inspirerad nu när tre maxare ska ut och resa, en till USA, en till Bali-Nya Zeeland..och den tredje Indien-Kina..

Klockan har passerat elva, KAN vara dags att sova snart när det vankas jobb imorgon sen parkhäng med lite maxfolk mot kvällningen.

Så gott folk. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Freja

Inte resa i Augusti för då måste vi ses... Men nog låter det lockande.

2009-08-05 @ 10:22:25
Postat av: elin

ja ut och res syster!! passa på....

2009-08-05 @ 11:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0